China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 187

China’s International Television Broadcasting and
the Spanish Speaking World

T ] [ s AL R S PG RO T

Dani Madrid—Morales ©

In recent years Chinese leaders have voiced their concern about existing negative perceptions of
China abroad. To correct such non-positive views, public diplomacy and the affine term “soft
power” have become prominent in Chinese foreign policy. One of the dimensions of public di-
plomacy in which Beijing has invested extensively to revert its current image is international
broadcasting. This paper focuses on the case of CCTV-E, the television channel aimed at the
Spanish speaking world. After a general overview of Chinese public diplomacy, I explore the
reasons behind the current push for stronger and more professionalized media in China. I then
analyse the origins and evolution of CCTV-E, as well as its programme line-up and content
production routines. I conclude by discussing shortcomings and strengths of the current strategy
to increase Chinese contents and perspectives in international communication and information
Sflows. I argue that lack of clearly defined target audiences hinders effectiveness, but that con-
current efforts in content dissemination can have long-term effects on Latin American media
environments.

UEAFR, TP E G NFRIR TR TR A o [ B AR AR BOTH AN R HEL0 o D 1 1 IE X S8R
PR, A SEA S R LRI A “BS27 BOh T AN EOR P 2 —3h . A ARSh
AZHP R —N DT T, W b 5 85 Ay, RIE o [ B i T R R R R . A SO g g 2
CCTV—E —— sk B WL &5 1T ) 7Y BIE 28 1 6] 52 14 W A 1) S8 401 o 7R BT 1 3 v 1l ) 2%
AN EE 2S5 ARV T b A S HEISR RS L BRI . Z R AEE T T
CCTV—E MU 5% 8 , IR ERZET BHE S ARy, EEIHeIF s T
T [ P A4 5 0 ST B 0 O T v [ 9 P9 2745 0 A R SR s ) D 38 5 95 3 R A D ke = B
BB AR AGE RS T A R OR , (ELIR] 7 A 244 16 L A 55 0 7 SE A R 058 207 2
KALFE

(@D Dani Madrid—Morales, Department of Media and Communication, City University of Hong Kong. Correspondence to:

dani. madrid@ my. cityu. edu. hk



188 Global Media Worlds and China

¢ Success depends not only on whose army wins, but also on whose story wins.’
Joseph S. Nye

“ The soft and gentle overcome the hard and strong.”’

Laozi

Between March and April 2007, for about two weeks, Li Changchun, member of the Po-
litburo Standing Committee of the Communist Party of China ( CPC), visited several Latin A-
merica countries. Shortly after his return to Beijing, preparations began for the launch of
CCTV-E as an independent channel broadcasting 24-hours a day in Spanish to Latin Ameri-
can audiences. The official launch was on October 1,2007. It is difficult to establish a clear
cut cause-effect relation between the events, but it is arguable that both events fall along
similarly strategic lines. Li, being Chairman of the Central Guidance Commission for Build-
ing Spiritual Civilization ( Zhongguo Gongchandang Zhongyang Jingshenwenming Jian she
Zhidao Weiyuanhui) —the de facto propaganda organ and by extension an ideological helms-
man within the CPC—is credited as one of the masterminds behind the current period of in-
ternational expansion of China’s state media, including China’s Central Television (CCTV) .
Some scholars have recently begun to discuss these media outreach strategies, but none spe-
cifically discusses foreign-language products other than English'"'. This paper aims at mak-
ing an initial contribution to the study of international broadcasting in Spanish and, more
generally, to the rising phenomenon of using television content as a foreign policy tool'”. I
make use of concepts from communication theory and international relations to explain why
the use of international television broadcasting as an element of public diplomacy has be-
come crucial to some countries, including China. After an initial elaboration on public diplo-
macy theory and on the evolution of international broadcasting, the paper turns to the case of
CCTV-E to describe how the channel came about, and what stages it has gone through. I also
analyse the channel’s programme round-down, the typology and contents of several shows. In
the end I argue that lack of professionalism and political constraints hamper any efforts to
compete globally. I also suggest that by clearly defining a target audience, be it political
elites, opinion makers or the “general public”, and by tailoring content to their needs and
expectations, CCTV-E’s impact could be exponentially increased and, in this way, better
contribute to the overall long-term effort of presenting a “Chinese perspective” against hege-

monic discourses in global information flows.

International Television Broadcasting as a Tool for Enhanced Public Diplomacy

Influencing the public and leaders of foreign nations, and winning over foreign public
opinion are at the core of public diplomacy. These two simple but useful statements grasp
the complexity of a concept that has grown to have multiple interpretations since its reintro-
duction into the vocabulary of foreign affairs’ officials in 1965 by Edward Gullion'”' . Despite
its infancy, public diplomacy has been redefined recurrently in the last 50 years. During the
Cold War, public diplomacy was a tool exclusively available to nation states and, to the gen-
eral public, it was tied to the concept of propaganda.'* For over three decades, the United
States and the Soviet Union were the main public diplomats as they tried “to shape favoura-
ble public attitudes toward their respective rival ideologies. ”'*' In the 1980s and 1990s, the
job of reaching out to an emerging global public opinion was no longer confined to the of-



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 189

fices of ministries of Foreign Affairs and Public Information. As new actors appeared on the
international scene it became more difficult for states to monopolize the delivery of messages
to their desired audiences. With the advent of the twenty-first century, some authors have al-
ready started to discuss the existence of a “new public diplomacy”, '” seen as moving “away
from—to put it crudely—peddling information to foreigners and keeping the foreign press at

”I7l 'In a multi-player and multi-directional

bay, towards engaging with foreign audiences
communication scenario the necessary tools for practice come from different fields, making
the study of this new public diplomacy one that is very much multidisciplinary. Putting to-
gether a definition acceptable across disciplines is not an easy task, but two seem to have
gained the approval of most. Tuch defines public diplomacy as “a government’s process of
communication with foreign publics in an attempt to bring about understanding for its
nation’s ideas and ideals, its institutions and culture, as well as its national goals and poli-
cies”, while Frederick refers to it as “activities, directed abroad in the fields of information,
education, and culture, whose objective is to influence a foreign government, by influencing
its citizens. ”'® In order to achieve their goals, public diplomacy practitioners have an array
of strategies, which Cull has usefully classified into five dimensions: listening, advocacy, cul-
tural diplomacy, exchange diplomacy and international broadcasting. This paper deals with
the latter, defined as “an actor’s attempt to manage the international environment by using
the technologies of radio, television, and the Internet to engage with foreign publics. "'
European countries were the first to embrace international broadcasting in the 1920s
through short wave radio transmissions. The earliest regular radio services were carried out
by Radio Nederland Wereldomroep and the British Broadcasting Corporation ( BBC) ', In-
ternational broadcasting services have always served foreign policy needs, but there has been
an essential difference between, for example, the BBC World Service and Voice of America.
As Wood holds, while “most international broadcasters take pride in the fact that they are
the voice of their country, exemplified by station identification, Voice of America, Voice of

2

Turkey...,” others like the BBC go “to some lengths to claim the opposite—that [ they are]
not the voice of Great Britain but the voice of the independent BBC. "' This almost unique
feature of the BBC has allowed it to maintain an appearance of distance from government in-
terests which is seen as the reason why it has a larger audience than other broadcasters. '
Credibility is behind BBC’s success as much as untrustworthiness is behind the failure of
others. In discussing the fine line between international broadcasting and propaganda, Price
notes that most governments have been unable to overcome the view of international broad-
casting “as an elegant term for a complex combination of state-sponsored news, information,
and what was once with pride called propaganda. '™ As the case of the BBC shows, effi-
cient international broadcasting ( be it radio or television) can be reduced to an equation
with three variables: credibility, audiences and resources. If solved it grants access to two
key foreign policy tools, self-representation ( constructing a nation’s image or brand) , "' and
framing events and issues on the global news and information stage; the latter being particu-
larly useful since the appearance of 24-hour global news channels in the 1990s, such CNN
International ( CNNI) .

A few years after its global launch, the U. S.-based network gained attention from
scholars who debated about its ability to influence the media agenda and the ( global) politi-
cal agenda. The idea of a “CNN effect” has been as praised as it has been criticised, but e-
ven leaving aside the more contested claim of the effects on the political agenda, it is unde-



190 Global Media Worlds and China

niable that it contributed to change the way in which the media agenda is created: it affected
the selection of topics and content editorialisation. ' As Painter points out, CNNI, and other
Anglo-Saxon media outlets that followed, such as Sky News, Fox News, CNBC or BBC
World, have for decades contributed to the creation of a single hegemonic global narrative on
current affairs. """ The arrival of a counter-hegemonic narrative is linked to the appearance
of Al Jazeera. The “CNN effect” is now being compared to an “Al Jazeera effect”, particu-
larly in the Middle East, but there is an important difference between the two cases: whilst
CNN is privately owned and largely out of the control of the United States government, Al
Jazeera was launched and is funded by the Emirate of Qatar. Al Jazeera was quick to master
the international broadcasting efficiency equation: it built a solid regional audience before
going global; it has amassed considerable credibility, and it has been provided with sufficient
resources to grow fast into a major actor of the international news production sector. The suc-
cess of Al Jazeera in challenging the hegemonic Anglo-Saxon discourse ( alongside the de-
cline of radio usage) pushed some governments, including the Chinese, to shift international
broadcasting efforts from radio to television, in order to contribute an own narrative on world
events. !

Finally, these expensive investments in foreign-language television services also need to
be seen within the framework of new understandings of power. Power, “the ability to affect

2

others to obtain the outcomes you want,” says Joseph Nye, comes in three ways: threats of
coercion ( sticks) , inducement and payments ( carrots), and attraction to make others want
what one wants. "™ The traditional notion of power—hard power in Nye’s terms—was linked
to strong military capacity and powerful institutions ( political or economic) . The abilities of
a state to coerce, induce and pay all belong to hard power, in opposition to soft power, which
is achieved through attraction and co-option. "' Public diplomacy provides one set of tools to
increase soft power; some nations have learnt the hard way that they can overcome certain
hard power strategies. Of the most cited examples are the repeated communicational failures
in post 9/11 U.S.. "™ Ten years after the attacks, U. S. Secretary of State Hillary R. Clin-
ton told members of the Senate’s Foreign Relations Committee that America was “in an in-
formation war” and that the country was “losing that war. ”'*'" Clinton’s message mostly re-
ferred to the increased influence of Arab media, but there were also references to the imbal-
ance in terms of public outreach efforts between the U. S. and China. The realisation that
several countries are becoming more competent than the U. S. in publicizing themselves a-
broad is nothing new in Washington. ' What is indeed new is that China is amongst the

“competent communicators” that the U. S. administration perceives to be up against.

China’s Go Out Policy and the Mass Media

A guiding force behind China’s current pursue of soft power is the perception amongst
Chinese elites that foreign public opinion is failing to understand China, and that the reason
lays in the fact that non-Chinese media recurrently frame the country in negative terms. The
official discourse of a peaceful rise ( heping jueqi) or peaceful development ( heping
fazhan) , and the desire to build a harmonious society (hexie shehui) clash with non-Chinese
media depictions of systemic corruption, violations of human rights, unequal development,
growing income gaps and high military spending. The peak of perceived media hostility to-



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 191

wards China occurred before the opening ceremony of the 2008 Olympic Games in Beijing,

”13] The event,

a delicately crafted event meant to mark the coming of age of a “new China
instead, highlighted China’s power disparities. China has undoubtedly amassed enough hard
power as to be able to exercise the power of coercion and induction, " but its soft power is
not at par. Scholars who have examined China’s soft power have largely stressed the limita-
tions and shortcomings of the current strategies; even if others have highlighted the effective-
ness of certain policies, particularly in East and South-East Asia, Africa and Latin Ameri-
ca. "' Kurlantzick has used the term charm offensive to describe the multiplicity of strategies
and programmes that Beijing has implemented in order to increase its soft power. According
to the author, the strategy is “charming” because it is using attraction, seduction and co-op-
tion, but it is “offensive” because it has been launched at full speed with the hope to revert
benefits in a relatively short period of time. " This “charm offensive” is part of China’s go
out (zou chuqu) policy, which is often only associated to foreign investment and resource
acquisition. But in going out, China is not only investing in infrastructure, financial markets
and natural reserves, it is also exporting its cultural industries, opening Confucius institutes,
and sending large numbers of students and experts overseas. ””! Current policy choices in
China resemble, to an extent, those of Japan’s internationalization period ( kokusaika) in the
1970s. Japan’s push overseas was met with negativity and distrust by its neighbours and its
new allies. Japan lacked soft power in the 1970s; today it has plenty of it. In a forty-year
time span, it has developed an attractiveness that not many countries can say to have. Part of
the success derives from a smart use of public diplomacy. Today, China faces a somewhat
similar situation, albeit of a different scale. There are elements in common in the paths cho-
sen to change the status quo (the investment in academic and cultural exchanges, to name
two) , but also considerably different objectives. One of them being that China wants to be
actively involved in the global dialogue that takes place in the sector of international news so
it can offset existing narratives.

The roadmap that should lead China to being heard globally was outlined by Li Chang-
chun in December 2008 at the commemoration of the fiftieth anniversary of CCTV. First, Li
acknowledged China’s lack of influence over mainstream international media and asked for
real efforts to revert the situation; second, he encouraged a true go out policy for the mass
media, including CCTV’s international division and finally, he indicated the need for further

professionalization of the information and communication sectors in China in order to become

[28] »

more competitive globally' ™ . Li argued that in order to “accelerate the go out process,’
China needs to “strengthen and develop foreign language channels, expand into foreign tele-
vision markets [ and] promote the exports of television formats. ” He went on to add that
there is a need to “guarantee that our images and voices are heard all over the world, in ev-
ery single household. ” Li’s perspective, as the ultimate political figure in media relations
and publicity/propaganda, seems to echo the concerns amongst the Chinese leadership about
the overwhelming dominance of Western companies of the international news discourse and
how this largely prevents China from having its own voice heard. Expanding international
television broadcasting services has been one of the chosen strategies to, ultimately, achie-
ving the goals put forward by Li.

China started broadcasting content to foreign audiences in 1992 when CCTV4, a Chi-
nese-language channel aimed at overseas Chinese communities, as wellto residents in Hong
Kong, Macao and Taiwan, went on air. Current affairs programmes were the only feature of



192 Global Media Worlds and China

the channel until 1998 when a thorough rebranding was carried out in order to include Chi-
nese culture shows as well. Programmes about Taiwan were an essential feature of the chan-
nel since the very beginning, signalling the strong correlation between TV content and for-
eign policy interests. After 20 years CCTV-4 has evolved from a largely unprofessional chan-
nel, run by unskilled ( communication-wise) officials to a full-scale channel with a diversi-
fied run-down of programmes and multiple regional versions. In September 2000, China in-
augurated CCTV-9, a news and entertainment English-language channel. English was no
newcomer to CCTV, as programmes from CCTV’s domestic channels had been either subti-
tled or dubbed in the past. CCTV-9 started as a “Window onto China”, that is, trying to
show what China was experiencing at a time when little attention was being paid to its devel-
opment. According to Zhao and Zhu, the authors of a comprehensive History of CCTV, the
objectives of the channel at the time were: “promoting the excellence of Chinese culture,
communicating the achievements of China’s socialist construction, presenting China’s princi-
ples and positions, and establishing a good image of socialist China. ”'*' The English-lan-
guage channel editorial line was slightly reoriented in 2004 in order to give it a “global per-
spective, to show the World from Chinese eyes” and thus the slogan changed from “Your
Window on China” to “Your Window on China and the World”"™'. In April 2010, CCTV-9
ceased to operate as an exclusively English-language channel and was split into separate
Chinese and English documentary channels. Most of the old content and foreign policy goals
were transferred to a new 24-hour news channel in English, CCTV News. More changes oc-
curred in early 2011, when foreign news anchors and correspondents were hired in order to
turn CCTV News into the “Al-Jazeera of Asia”, according to CCTV officials. The slogan of
the channel became, “CCTV News, Your Link to Asia”.

The broadcasting of contents in other languages started in late 2003, with the launch of
the third stage of an ambitious plan to have CCTV reach, in the long term, between 130 and
140 countries, that is, four-fifths of the world population'”'’. The first two languages chosen
were French and Spanish, which shared the same channel for over three years until October
2007 when they became two independent stations, CCTV-E and CCTV-F. The development
of a multi-language platform was further developed in 2010 with the addition of the Russian
and Arabic Channels, CCTV-Pycckuit and CCTV-i—u 2. In about a decade, CCTV Inter-
national went from having one Chinese-language channel for overseas audiences, to relaying
in six languages. China’s strategy in international broadcasting was initially based on two
keywords, quantity and diversity, but later expanded with a third, quality. In pursuing diver-
sity, China has become the only country in the world that runs television channels in six dif-
ferent languages. The expansion in terms of quantity has not been met with satisfactory audi-
ence levels, although such a view is not openly accepted by CCTV officials. ™ The next
move has been to diversify CCTV’s operations globally and increase its presence worldwide.
When most international news organisations are scaling down their international presence,
China is betting on a large expansion. '™ As for quality, CCTV’s weakest link, it is being
tested on the newest channel, CCTV News. It is clearly the most challenging task so far as it
does not only require resources, one of the three elements in the efficiency equation dis-
cussed earlier, but it brings in issues of credibility and connecting with audiences.



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 193

CCTV-E, the Testing Lab

CCTV started to recruit Spanish speakers for a project to broadcast in Spanish in
2003. **' For a period of six months, from late 2003 to mid-2004, Spanish-speakers did live
interpretations of newscasts, live events and press conferences airing on CCTV-9. ! Some
documentaries were subtitled, but attention was mostly placed on live events. Initially, the
Spanish language service did not serve the purpose of exporting Chinese culture/values, but
that of relaying in different languages as much of CCTV’s politically sensitive content, such
as relevant weekly press conferences. The testing period led to the creation of CCTV-E&F, a
news and entertainment channel that relayed content in Spanish and French. Broadcasting
hours alternated between the two languages at times that matched primetime in receiving ar-
eas: programmes in Spanish hoped to reach audiences in Latin America and French pro-
grammes, francophone Africa. '™ The interest in these regions exceeded any interest in reac-
hing European countries where French and Spanish are spoken. The crowded television mar-
kets in Spain, France or Switzerland seemed more out of reach than the still developing in-
dustry in Africa or the heavily Americanised sector in Latin America. The start of operations
of CCTV-E&F appears to have responded to two objectives: portraying China as a “model of
development”, particularly in Africa, """ and counter-balancing the influence of the U. S.
notably Latin America. In interviews given shortly after the launch of CCTV-E&F, the direc-
tor of the Spanish channel, Ye Lulu, said that the choice of Spanish had been based on the
total number of speakers and the growing “interest in Hispanic culture in China. "

Before 2004, approaching Latin American audiences had been a domain reserved to
China Radio International ( CRI) and to some magazines that were popular amongst left-wing
movements. CRI arrived in Latin America in 1981 with the opening of a bureau in Mexico
City. Seven years later the second one followed in Buenos Aires, Argentina, and, in 1999, the
third office was opened in Rio de Janeiro, Brazil. News gathering in other countries was
largely done, and still is, through embassy personnel, showing an understanding, amongst
Chinese elites, of news production more as a task carried out by public information/publicity
officers rather than journalists. CRI news-gathering bureaus in Mexico, Argentina and Brazil
generated content for Chinese-language radio stations in China and were not broadcasting in
the region. However, in 2006 CRI set itself the target of opening 100 overseas stations that
would broadcast content produced in China to overseas audiences, both in Chinese and local
languages. The completion of the project would allow China to have the second largest for-
eign radio service in the world only surpassed by the BBC, with 145 stations. The first of the
stations was opened in Nairobi, Kenya, in March 2006 and the second one was launched in
Vientiane, Laos, in November. *' China’s first overseas radio station in Latin America
opened in December 2010, in Tijuana, Mexico; 48 stations had been launched before, mostly
in Asia, Africa and the Middle East. Latin America has also recently seen the opening of a
CCTV television broadcasting centre in Sao Paulo, Brazil. *"

When it started operating, CCTV employed for its Spanish language television service
48 people, 20 of which were hired as foreign experts. The number of employees had grown to
125 (96 Chinese nationals and 29 foreign experts) in 2007 when CCTV-E was turned into
an independent channel. """ A clear division of tasks and responsibilities between Chinese
personnel and foreign workers has been in place from the beginning. The job of foreign



194 Global Media Worlds and China

workers is limited to translating content from English to Spanish and, therefore, a good a-
mount of them are not expected to have a background in communication studies, but in
translation. For somebody working at the news desk of CCTV-E, the usual list of tasks in-
cludes translation, video re-editing and voice-overing. Foreign workers are not expected to
produce stories, documentaries or programmes of their own. Topic selection, time allocation
and ranking of items in news bulletins are tasks reserved to Chinese workers. In the case of
the latter, a three tier system is in place, according to information provided by interviewees.
Top management within CCTV-E has experience in bureaucratic positions both within the
communications sector and outside. For example CCTV-E director, Ye Lulu, had worked for
CCTV-9 as deputy content manager before joining the Spanish channel. The role at manage-
rial level is more administrative than editorial. Content guidelines are supervised by senior
staff, some of whom have served in diplomatic missions in Latin America, and whose com-
mand of Spanish and knowledge of party doctrine qualifies them to identify sensitive topics,
as well as to use pertinent official jargon. Content-editors and supervisors work alongside
programme directors, whose role is to select topics. '**! The bottom tier includes young gradu-
ates, not from Schools of Journalism but mostly from Faculties of Spanish Language, Culture
and Literature, with a decent command of Spanish and whose job is similar to that of foreign
workers. They translate stories from English/Chinese and, seldom attend events on which
they later report specifically for CCTV-E. Only Chinese nationals act as reporters. ') The
lack of professionalism and previous experience in television of most employees is seen as a
constraint in the development of the channel. Scholars who analysed CCTV-9 before the re-
forms in 2010 and 2011 highlighted poor quality content and amateurism as two important
factors for low audiences. ™! The case of CCTV-E, which has not gone through a similar
process of professionalization, should be read in different terms. Not hiring people trained in
journalism responds to the understanding of the station as a copycat channel, a replica of its
English-language counterpart and not as a place open to creativity and specifically designed
programming for Spanish speaking audiences. In this sense, CCTV’s international channels
follow rules and practices of domestic media, even though they are not. They have been op-
erating in similar terms to other state-owned media outlets whose ultimate role is to guide
public opinion (yulun daoxiang) . However, guidance at home and guidance abroad surely do
not respond to the same stimuli. In not allowing CCTV-E to produce content, there are signs
of a lack of clearly defined goals for the station, starting by unclear guidelines on who to
speak to.

The number of potential viewers and the evolution of the actual audience of China’s in-
ternational broadcasting are difficult to measure, but existing data shows that they have limit-
ed impact. Between 2004 when CCTV-E&F was launched and 2007, when broadcasting
hours were expanded, viewership was low. Table 1 shows countries that, in late 2010, were a-
ble to receive the signal of CCTV and the total number of subscribers in each. The number
of potential viewers of the Spanish channel—based on subscriptions for cable, satellite and
IP-TV services—was 15.49 million. Despite being modestly low, it meant a considerable in-
crease from an estimated 2. 2 million in 2008.'*! The vast majority of current subscribers
are located in the United States, which on paper does not fall into the target area of the
channel. There are also some other countries such as Peru, Colombia, Venezuela, where it is
possible to tune into CCTV-E but because no subscription is required, they are probably not
included in official counts.



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 195

Table 1 Number of subscribers to cable and satellite services relaying CCTV-E by country as of

2010
Country Month/Year of availability Number of subscribers
United States 10/2004 14,010, 000
Cuba 10/2004 30, 000
Chile 10/2005 3,000
Bolivia 02/2007 70,000
Mexico 06/2007 589,000
Panama 10/2007 26,000
Brazil 10/2007 4,000
Honduras 10/2008 65, 800
Guyana 08,2009 1,100
Dutch Antilles 04/2010 3,000
Spain 10/2008 601,500
Poland 03/2009 100
Russia 03,2009 —
Romania 03,2009 83,071
TOTAL 15,486,571

Source: http: //blog. entv. cn/7089247—1110. html

To overcome the limited reach of foreign-language programming, China has taken two
different measures. It first decided to go into the sector of satellite-service providers and,
more recently, it started to increase the availability of Chinese television content on the In-
ternet. On October 1,2004—the day CCTV-E&F went on air—China launched an overseas
satellite platform, “The Great Wall Satellite TV Platform”, with over 20 channels, including
the majority of CCTV’s channels (' both domestic and international) but also some regional
stations such as the popular Hunan TV, Beijing TV and Dragon TV. """ “Great Wall” was in-
itially introduced to the American market, but has developed into different versions for dif-
ferent continents. The last localized package to be introduced in 2008, after the American,
Canadian, European and Asian versions, was the Latin American one. The target audience of
the “Great Wall” platform, which requires a monthly fee and carries mostly Chinese lan-
guage channels, are Chinese overseas communities but it is hoped that the channel can at-
tract non-ethnic Chinese audiences in the long term. "’ For this same purpose, broadcasting
online has been recently embraced by CCTV due to reduced transmission costs and unlimit-
ed amount of potential viewers. Content online is being channel through China Network Tel-
evision ( CNTV), the online division of CCTV, created in 2009. According to its website,
CNTV wants to be a “globalized, multilingual and multi-terminal public webcast service
platform. ”'**!

In their detailed review of CCTV’s strategy in the medium and long term, Zhao and Zhu
fail to identify clear tangible objectives in terms of audience increase. They do cite the (un-
reached) goal of having CCTV’s signal reach “four fifths of the world’s population” by 2011



196 Global Media Worlds and China

but do not elaborate any further on how to actually make people tune in to CCTV or who to
expect to watch. ' This lack of an audience-specific strategy for each of the different chan-
nels has meant that none of the different changes that CCTV-E has gone through since 2004
has had any significant impact on viewers’ attitudes. When on October 1, 2007 CCTV-E
started operations, it was structured around three pillars: information, documentaries, and
Chinese culture. These have remained intact since, even though time allocation, formats and
specific programmes are periodically changed. About 39% of CCTV-E’s air time is reserved
to documentary programmes, 28% to television dramas, 22% to news and current affairs,
and the remaining 11% is allocated to cultural and educational programmes. Figure 1 shows
that, by far, documentaries take up the largest amount of time of CCTV-E’s schedule as in
most of the other foreign-language channels of CCTV. The selection of documentaries comes
from English-language channels, either CCTV News or CCTV-9 Documentary. The depart-
ment in charge of documentaries at CCTV-E has no direct choice over titles, and no produc-
tion is done within the department. A simple look at examples of series broadcasted reveals a
diversified list of topics. There are programmes dealing specifically with touristic destinations
in China, with the history of the country, with remarkable achievements by Chinese scientists
and other more general topics both about contemporary China and abroad. Documentaries at
CCTV-E claim to be, “objective and truthful” and to present a Chinese perspective on cur-
rent events. Combined on-air time for documentaries and cultural and educational pro-

grammes takes half of overall air time.

CCTV-E CCTV-F CCTV-Pycckuit CCTV Az
Documentaries 39.29% 29.76% 31.20% 37.20%
Drama 27.78% 27.78% 37.50% 25.00%
m Arts and Culture 11.01% 16.67% 13.89% 11.46%
m Current Affairs 21.92% 25.79% 14.73% 26.34%
m Sport 0.00% 0.00% 2.68% 0.00%

Figure 1 Time allocated to different types of programmes on CCTV’s foreign lan-
guage channels (2011)
Source: CNTV and data collected by the author

Television dramas come second in total allocated time, with two Chinese dramas broad-
casted a day ( multiple times) with Spanish subtitles. Latin America is considerably well
known for its passionate telenovelas and its equally passionate followers. It seems coherent
that fiction, a much softer approach than news and current affairs programmes, is given a
role to play in winning hearts and minds. There is no literature available on the impact of



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 197

these shows in foreign audiences, but there are plenty of studies that discuss the construction
of a normative China in television dramas through the selection of topics and plot develop-
ment, as well as the supervisory role played by the State Administration for Radio, Film and
Television, that has the ultimate word on content. The successful South Korean and Japanese
experiences in exporting television dramas to overseas markets, including Latin America, re-
inforces the potential to create room for television content produced in China through getting
foreign audiences used to Chinese television narratives. It has been argued that the so-called
West would be not welcoming to television content produced in Asia, but, as Zhu, Keane and
Bai argue the success of Korean companies “has impelled producers to re-examine the kinds
of appeal that their cultural products have for transnational audiences. "™ For China, the
interest of exploring TV dramas’ soft power potential goes beyond CCTV-E. Other broadcast-
ers have engaged in projects that involve cooperation with companies in Spanish-speaking
countries. In Spain, the Drama Centre of the Shanghai Media Group co-produced in 2004
Qing xian Baseluona, a drama that takes place in “trendy Barcelona” and in “vibrant
Shanghai”. In Mexico, Televisa and CCTV signed an agreement to move from programme-ex-
changes to jointly producing a drama series set in nowadays China.

If dramas are the soft approach to changing perceptions on China amongst the general
public, the more direct, but not necessarily more effective, approach to the goal of ( re) sha-
ping public opinion abroad are current affairs programmes. Approximately one fifth of CCTV-
E’s air time is reserved to news shows. > CCTV-E has two talk-shows, a business news bul-
letin and several editions of its main newscast, Noticiario. An analysis of news stories over
two weeks of news shows revealed that stories related to Latin America/Spain accounted for
less that 4% , compared to over 58% related to Asia. Events in which Chinese top-ranking
officials take part prevail over any other type of story, making little contribution to efforts of
getting rid of the image of international television broadcasting as a propaganda tool. In the
case of CCTV-E there is a clear continuum between government sources and contents, as
stories largely rely on official statements, public information news releases and official party

documents.

Conclusions

China has made it clear that it wants to master public diplomacy as a necessary first
step to improving its image abroad. The country’s unequal performance in terms of hard and
soft power is being addressed by means of diverse instruments and tools. International televi-
sion broadcasting tops the list in terms of investment, but the high costs of building a strong
multi-lingual information system are not directly reverting in changes in public opinion a-
broad. Surveys show that China is still perceived negatively in several world regions. **' Chi-
nese officials have blamed foreign media for their allegedly negative framing of China and
thus hoped that the creation of a strong international television system could, in the long
term, change prevailing narratives. However, the capacity of the country to influence foreign
public opinion remains largely symbolical. In order for international broadcasting to become
effective three elements have to be balanced: resources, audiences and credibility. China has
invested heavily on developing its own system, including the Spanish-language channel,

CCTV-E. However, the efficiency of public diplomacy drops dramatically when audiences re-



198 Global Media Worlds and China

fuse to listen to messages. Power, particularly soft power, is based on attraction: the attraction
of culture, values and ideas. Until Chinese media manage to convince their audiences that
their messages are not exclusively those of the CPC, it seems unlikely that foreign publics
will actively reach CCTV. Other issues that have been signalled as shortfalls for the success
of China’s international broadcasting efforts are amateurism in content production and inex-
istent adaptation to the needs and requests of local audiences, both in terms of formats and
narrative styles.

Polls reveal that the challenge to create more favourable views amongst foreign audi-
ences is more evident in America and Europe, where many consider Chinese media as
mouthpieces of the regime. Precisely because these areas are highly influential in the crea-
tion of global narratives on current affairs, CCTV seems to be in need to redesign part of its
strategy to, not only retain the favourable views held by many in Africa and Latin America,
but to actually influence opinion makers in countries such as Spain, the United Kingdom or
France. The possibilities to make a difference might not lie exclusively on CCTV’s interna-
tional broadcasting efforts, but on finding ways to export and distribute content produced in
China through local media outlets. The stigmatisation of CCTV as simple propaganda might
take a considerable time to be erased. If results from thego out policy are expected to be a-
chieved in the very long term, the current strategies might eventually pay off. Previous expe-
riences suggest that after the initial investment, comes the improvement in quality and, final-
ly, the ability to effectively send messages that have an impact on both the general public
(usually through entertainment and culture) and opinion leaders. However, if the establish-
ment of a counter-hegemonic discourse is expected to happen in the short-term, major chan-
ges are needed to redress existing inefficiencies.

Notes

[ 1] See, for exemple, Jirik, “24-Hour Television News in the People’s Republic of China” ; Sun, “Mission Im-
possible?Soft Power, Communication Capacity, and the Globalization of Chinese Media” ; Zhang, “Chi-
nese State Media Going Global” ; and Shirk, “Changing Media, Changing Foreign Policy in China. ”

[2] China has the largest TV international broadcasting system in the World, but it has seldom been ex-
plored from an academic perspective. In Tanaka, “International Television Broadcasting in East Asia:
Current Situation and Challenges” there is a brief discussion on international broadcasting in East Asian
countries, but almost all existing research focuses on European and North-American television outlets.
Some basic surveys are, Browne, International Radio Broadcasting; Cushion and Lewis, The Rise of 24-
Hour News Television.

[3] Cull, “Public Diplomacy, ” 31.

4] The term propaganda is no longer in use in most democracies, as it is generally understood in terms of
non-strictly factual information created by not-so-democratic governments. The avoidance of the word is
not shared by all countries. China, for example, still uses the term xuanchuan, starting with the “Depart-
ment of Propaganda” ( Zhonggong Zhongyang Xuanchuan Bu), which has, however, had its English-
language name changed to Publicity Department.

[5] Gilboa, “Searching for a Theory of Public Diplomacy,” 59.

[6] Both Melissen, The New Public Diplomacy, and Seib, Toward a New Public Diplomacy elaborate on the
concept.

[7] Snow, “Rethinking Public Diplomacy, ” 11.

Tuch, Communicating with the World, 3; Frederick, Global Communication and International Relations,

229.



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 199

[9] Cull, “Public Diplomacy, ” 34.

[10]

[11]
[12]
[13]
[14]

[15]

[16]

[17]

[18]
[19]
[20]
[21]

[22]

[23]

[24]

[25]

China’s first radio broadcasts were aired from Yan’an under the supervision of Zhou Enlai in December
1940. The establishment of an actual radio broadcasting system did not occur until 1945. The Yan’an
Xinhua Broadcasting Station ( Yan’an Xinhua Guangbo Diantai) had a two-hour English service that
reached parts of Europe, Russia and the U. S., and had to rival with emissions from Nanjing. For a de-
tailed review of the history of radio broadcasts in China see Chang, Mass Media in China,22.

Wood, History of International Broadcasting, 22.

Kelley, “Between ° Take-offs” and ‘ Crash Landings’, ” 77.

Price, Media and Sovereignty, 200.

The mandate of public broadcasters often includes a reference to the need to promote, disseminate and
export “national culture” or “national values” .

There is abundant research on the extent to which international news networks are capable (or not) of
setting the political agenda. For this, see Edwards, Mediapolitik; Miller, Media Pressure on Foreign
Policy, and Oppermann and Viehrig, Issue Salience in International Politics. Regarding the “CNN
effect”, Robinson, The CNN Effect; Seib, The Al Jazeera Effect, and Cushion and Lewis, The Rise of
24-Hour News Television discuss its evolution of that influence, while Corman, Trethewey, and
Goodhall, Weapons of Mass Persuasion, and Painter, Counter-Hegemonic News: A Case Study of Al-
Jazeera English and Telesur address its consequences in terms of ideological and geographical repre-
sentation.

It is worth noting that apart from BBC World aside, the first actors to break into the international tele-
vision news market were private companies ( SkyNews, Fox News, CNBC, Channel NewsAsia...) that
managed to challenge the monopoly of nation-states to carry on the tasks of representation and issue-
framing.

After the successful launch of Al Jazeera English in mid-2006, France 24 started its English-language
channel at the end of the same year and Japan followed with NHK World in 2009. Previously running
public-funded channels included Russia Today ( launched in December 2005), Deutsche Welle
(1998) , Euronews (1993) and CCTV—9 (2000).

Nye, The Powers to Lead, 94.

Nye, Future of Power.

Entman, Projections of Power.

The full text of the testimony given by Clinton can be found at http: //www. state. gov/secretary/rm/
2011/03/157483. him.

U. S. Senator Richard G. Lugar has commissioned two reports on the issue, both presented to the Sen-
ate Committee on Foreign Relations. On 9 June 2010, “U. S. International Broadcasting: —Is Anybody
Listening?—Keeping the U. S. Connected” ( http: //www. access. gpo. gov/congress/senate/sen-
atelleplll. html), and on 15 February 2011 “Another U. S. Deficit —China and America— Public
Diplomacy in the Age of the Internet” ( http: //www. access. gpo. gov/ congress/senate/senatel1cpll
2. himl) .

The issue of perceptions on China before and after the 2008 Olympic games has been addressed from
multiple perspectives. See, for exemple, Yang, “Forced Harmony” ; Manzenreiter, “The Beijing Games
in the Western Imagination of China” ; Peng, “Representation of China” ; Stone and Xiao, “Anointing
a New Enemy” ; Scollon, “Generic Variability in News Stories in Chinese and English” ; Warlau-
mont, “U. S. Reporting on China: A New Look at an Old Issue.”

One can look at the Chinese economy, the world’s second largest. China plays a central role in the net-
work of economic interconnectedness, enough to influence decisions of others. China’s power to coerce
is also a concern to some, as they see Beijing’s military capabilities increase every year, despite the
“peaceful development” narrative.

For a general review, see Gill and Huang, “Sources and Limits of Chinese ° soft Power’” ; Cruz De
Castro, “Confronting China’s Charm Offensive in East Asia” ; Cho and Jeong, “China’s Soft Power” ;
Suzuki, “Chinese Soft Power, Insecurity Studies, Myopia and Fantasy” ; Wang, Soft Power in China:



200

[26]
[27]

[29]
[30]
[31]
[32]

[33]

[ 34]

[35]

[36

—_

[37]

[38]

[39]

[40]

[41]

[42]

[43]
[44]

[45]
[46]

Global Media Worlds and China

Public Diplomacy Through Communication. Surveys by area, include Lee, “China’s Soft Power in East
Asia” ; Fijatkowski, “China’s ¢ soft Power’ in Africa?” ; and Ellis, “Chinese Soft Power in Latin A-
merica A Case Study.”

Kurlantzick, Charm Offensive, 37.

China’s public diplomacy has four principles: pragmatism, particularism, traditionalism and continuity. Its
current policies are a continuation of a long history of public diplomacy, starting with people-to-people
exchanges in the 1950s and advocacy programmes in ideologically affine countries. It is traditional and
particular in that it employs practices that some consider outdated, and adapts practices with a * Chinese
twist’ . Finally, and most definitely, China’s public diplomacy is pragmatic because it adapts to the needs
and objectives of the country even if it requires sacrifices in terms of values and ideas.

For a full transcript of Li’s speech, see http: //news. china. com/zh _ ¢n/news100/11038989/
20081223/15248144. himl.

Zhao, Zhongyang Dianshitai Fazhan Shi [ History of CCTV],61.

Tbid. , 53.

Zhao, Zhongyang Dianshitai Pinpai Zhanliie [ CCTV Branding Strategy], 160.

According to a CCTV International blog, the number of subscribers to international channels of CCTV
was in 2010, 170. 92 million people. http: //blog. cntv. ¢n/7089247—1087. html . When discussing
the audience of CCTV—9, Rawnsley, “Public Diplomacy and Soft Power for the Chinese Century”,
conceded that 90% of viewers lived in China, 4% were foreigners and that 80% of people were Chi-
nese who wanted to improve their English proficiency.

The South China Morning Post reported in January 2009 that the government would invest 45 million
yuan in Chinese state media ( CCTV, Xinhua and People’s Daily) foreign ventures. For the full article,
see Wu and Chen “Beijing in 45b Yuan Global Media Drive State Giants to Lead Image Campaign” in
South China Morning Post, 13 January 2009, 1.

Large parts of this chapter are based on interviews with CCTV—E staff and former employees. Because
CCTV employees are not allowed to give unauthorized interviews I have concealed their names.

This had been done previously on the occasion of the Spring Festival Gala which was dubbed into Eng-
lish for several years, and is still today broadcasted in multiple languages.

The Spanish content was relayed between 8am and 12pm Beijing time, which roughly equals to evening
prime time in South America. Broadcasting hours were later extended.

Some documents refer to African markets as in need for educational programmes. ( http: //blog. cntv.
¢n/7089247—1087. html) .

According to an interview in Lopez, “Nuevo Canal de CCTV en espafiol, ” China Hoy, April 2004. A-
vailable online: http: //www. chinatoday. com. cn/hoy/2004/0404/15. htm.

“For 65 years, a window to the world” in China Daily, 4 December 2006. Available online: http: //
www. chinadaily. com. ¢n/home/2006—12/04/ content_749162. him.

CCTV has 7 broadcasting centres abroad in London, Washington, Moscow, Nairobi, Hong Kong, Dubai,
and Sao Paulo. These news gathering and production centres serve the Chinese and English language
channels, but they are built with capabilities to broadcast live from the studio and to feed locally pro-
duced content.

They came from Mexico, Spain, Peru, the U. S., Colombia and Cuba. For more operational details of
CCTV—E’s newsroom, see Diez, “La TV en Espaiiol ya Tiene Canal Propio en China,” ABC,7 Janu-
ary 2008, 106.

Recently an editorial board constituted by representatives of each of the foreign-language channels has
been created, but the exact mission of the board is unclear.

As for the dozen of news anchors and TV hosts, roughly 60% of are non-Chinese and 40% Chinese.
This has been mentioned by both Jirik, “Making News in the People’s Republic of China: The Case of
CCTV—9” and Bakshi, “China’s Challenge to International Journalism, ” 149.

Zhao, Zhongyang Dianshitai Fazhan Shi [ History of CCTV], 160.

The international commercialization of Chinese TV falls under the objective of taking content produced



China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 201

in China abroad in order to increase exposure of its cultural industries, but not exclusively. There is al-
so a desire to reach overseas Chinese communities, who had been outside the reach of CPC’s sponsored
media “guidance” for years. Content from Taiwan and Hong Kong started to reach Europe, the U. S.
and South-East Asia as early as 1979, according to Zhu, Television in Post-reform China, 228.

[47] Zhao, Zhongyang Dianshitai Pinpai Zhanliie [ CCTV Branding Strategy] , 173.

[48] The official website is http: //www. cntv. cn/. There are several different versions of CNTV, some for
domestic consumption ( Tibetan, Mongolian and Korean) and some for international audiences ( Eng-
lish, French, Spanish, Arabic and Russian) . All different versions have video-on-demand services and
some have live video streams.

[49] Zhao, Zhongyang Dianshitai Pinpai Zhanliie [ CCTV Branding Strategy] ,319.

[50] Zhu, Keane, and Bai, TV Drama in China, 16.

[51] These have recently included the 90" anniversary of the foundation of the CPC or the latest develop-
ments in China’s aerospace industry.

[52] Gallup has polled on perceptions about China since the 1980s ( http: //www. gallup. com/ poll/1627/
china. aspx) , while the BBC has done similar studies over the last decade in different countries ( ht-

tp: //www. worldpublicopinion. org/pipa/pdf/marl1/ BBCEvals U.S. _Marl1_rpt. pdf.

References

Bakshi, Amar C. “China’s Challenge to International Journalism. ”SAIS Review 31, no.1 (2011):147—151.

Browne, Donald R. International Radio Broadcasting: The Limits of the Limitless Medium. New York: Prae-
ger, 1982.

Chang, Won Ho. Mass Media in China: the History and the Fuiure. Ames, IA: lowa State University
Press, 1989.

Cho, Y. N. and J. H. Jeong. “China’s Soft Power: Discussions, Resources, and Prospects. ” Asian Survey 48,
no. 3 (2008) : 453—472.

Corman, S. R. , A. Trethewey, and H. L. Goodhall. Weapons of Mass Persuasion. Berlin: Peter Lang Publish-
ing, 2008.

—— Weapons of Mass Persuasion. Berlin: Peter Lang Publishing, 2008.

Cruz De Castro, Renato. “Confronting China’s Charm Offensive in East Asia: A Simple Case of Fighting Fire
with Fire?” Issues and Studies 45, no. 1 (2009):71—116.

Cull, Nicholas J. “Public Diplomacy: Taxonomies and Histories. ” The ANNALS of the American Academy of
Political and Social Science 616, no. 1 (2008):31 —54.

Cushion, S. and J. Lewis. eds. The Rise of 24-Hour News Television: Global Perspectives. Berlin: Peter
Lang, 2010.

Edwards, Lee. Mediapolitik: How the Mass Media Have Transformed World Politics. Washington, DC: Catholic
University of America Press, 2001.

Ellis, Evan R. “Chinese Soft Power in Latin America A Case Study.” JFQ: Joint Force Quarterly, no. 60
(2011):85—91.

Entman, Robert M. Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and U. S. Foreign Policy. Chicago:
University Of Chicago Press, 2003.

Fijatkowski, Lukasz. “China’s ‘ soft Power’ in Africa?” Journal of Contemporary African Studies 29, no. 2
(2011):223—232.

Frederick, Howard H. Global Communication and International Relations. Belmont, CA: Wadsworth, 1993.

Gilboa, Eytan. “Searching for a Theory of Public Diplomacy. ” The ANNALS of the American Academy of Po-
litical and Social Science 616, no.1 (2008):55 —77.

Gill, B. and Y. Huang. “Sources and Limits of Chinese * soft Power’ .” Survival 48, no.2 ( June 2006) : 17—36.

Jirik, John. “24-Hour Television News in the People’s Republic of China.” In The Rise of 24-Hour News
Television: Global Perspectives, edited by Cushion, S. , and J. Lewis. New York: Peter Lang, 2010: 281—
298.



202 Global Media Worlds and China

—— “Making News in the People’s Republic of China: The Case of CCTV—9.” The University of
Texas, 2008.

Kelley, John R. “Between ‘ Take—offs’ and ‘ Crash Landings’ . ” In Routledge Handbook of Public Diploma-
¢y, edited by Snow, N. and P. M. Taylor. New York: Routledge, 2009: 72—84.

Kurlantzick, Joshua. Charm Offensive: How China’s Soft Power Is Transforming the World. New Haven, CT:
Yale University Press, 2007.

Lee, Jung-Nam. “China’s Soft Power in East Asia: An Estimation Based on the Outcome of Surveys of Six
Countries. ” Korean Journal of Defense Analysis 21, no.2 (2009) : 185—204.

Manzenreiter, W. “The Beijing Games in the Western Imagination of China: The Weak Power of Soft Pow-
er.” Journal of Sport & Social Issues 34, no. 1 (March 2010) : 29—48.

Melissen, Jan. ed. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. New York: Palgrave
Macmillan, 2007.

Miller, Derek B. Media Pressure on Foreign Policy: The Evolving Theoretical Framework. New York: Palgrave
Macmillan, 2007.

Nye, Joseph S. Future of Power. New York: PublicAffairs, 2011.

——The Powers to Lead. Oxford: Oxford University Press, 2008.

Oppermann, K. and H. Viehrig. Issue Salience in International Politics. London: Routledge, 2011.

Painter, James. Counter-Hegemonic News: A Case Study of Al-Jazeera English and Telesur. Oxford: Reuters
Institute for the Study of Journalism, 2008.

Peng, Zengjun. “Representation of China: An Across Time Analysis of Coverage in the New York Times and
Los Angeles Times. ” Asian Journal of Communication 14 ( March 2004) : 53—67.

Price, Monroe Edwin. Media and Sovereignty: The Global Information Revolution and Its Challenge to State
Power. Cambridge, MA: MIT Press, 2004.

Rawnsley, G. D. “Public Diplomacy and Soft Power for the Chinese Century.” In Routledge Handbook of
Public Diplomacy, edited by Snow, N. and P. M. Taylor. New York: Routledge, 2009: 282—291.

Robinson, Piers. The CNN Effect: The Myth of News Media, Foreign Policy and Intervention. London: Rout-
ledge, 2002.

Scollon, R. “Generic Variability in News Stories in Chinese and English: A Contrastive Discourse Study of
Five Days” Newspapers. ” Journal of Pragmatics 32, no. 6 (2000) : 761—791.

Seib, Philip. The Al Jazeera Effect: How the New Global Media Are Reshaping World Politics. Dulles, VA: Po-

tomac Books, 2008.

Toward a New Public Diplomacy: Redirecting U. S. Foreign Policy. New York: Palgrave

Macmillan, 2009.

Shirk, Susan L. Changing Media, Changing China. Oxford: Oxford University Press, 2011.

—— “Changing Media, Changing Foreign Policy in China.” Japanese Journal of Political Science 8, no. 1
(2007) : 43.

Snow, Nancy. “Rethinking Public Diplomacy.” In Routledge Handbook of Public Diplomacy, edited by
Snow, N. and P. M. Taylor. New York: Routledge, 2009: 3—11.

Stone, G. C. and Z. Xiao. “Anointing a New Enemy.” International Communication Gazette 69, no. 1
(2007):91—108.

Sun, Wanning. “Mission Impossible?Soft Power, Communication Capacity, and the Globalization of Chinese
Media. ” International Journal of Communication 4 (2010):54—72.

Suzuki, Shogo. “Chinese Soft Power, Insecurity Studies, Myopia and Fantasy.” Third World Quarterly 30,
no.4 (June 2009) : 779—793.

Tanaka, Norihiro. “International Television Broadcasting in East Asia: Current Situation and Challenges. ”
NHK Broadcasting Studies 7 (2009) : 21—53.

Tuch, Hans N. Communicating with the World: U. S. Public Diplomacy Overseas. New York: St.
Martin’s, 1990.

Wang, Jian. ed. Soft Power in China: Public Diplomacy Through Communication. New York: Palgrave Mac-
millan, 2011.




China’s International Television Broadcasting and the Spanish Speaking World 203

Warlaumont, Hazel. “U. S. Reporting on China: A New Look at an Old Issue.” International Communica-
tion Bulletin 41, no. 1—2 (2006) : 65—75.

Wood, James. History of International Broadcasting. London: IET, 2000.

Yang, Dali L. “Forced Harmony: China’s Olympic Rollercoaster. ” Current History 107, no. 710 (2008):
243—249.

Zhang, Xiaoling. “Chinese State Media Going Global. ” East Asian Policy 2, no. 1 (2010) : 42—50.

Zhao, Huayong. Zhongyang Dianshitai Fazhan Shi [ History of CCTV] . Beijing: Zhongguo Guang bo Dian shi
Chubanshe [ China Radio & Television Publishing House], 2008.

——Zhongyang Dianshitai Pinpai Zhanliie [ CCTV Branding Strategy] . Beijing: Zhongguo Guang bo Dian
shi Chubanshe [ China Radio & Television Publishing House] , 2008.

Zhu, Y., M. Keane, and R. Bai. TV Drama in China. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2008.

Zhu, Ying. Television in Post-reform China. New York: Routledge, 2008.



